Kurczak po indyjsku to jedno z najlepszych i najszybszych dań obiadowych. Przepis na filet kurczaka w stylu indyjskim. Marynuje go na 2-3 godziny przed smażeniem.

Na początku zaznaczę, że filety kurczaka należy pokroić w duże kawałki tak jak na zdjęciu. Dzięki temu będą soczyste. Oczywiście można je doprawić dzień wcześniej. Jakie przyprawy używam do kurczaka po indyjsku?

Przyprawy:

  • imbir
  • cząber
  • kurkuma
  • pieprz czarny
  • papryka ostra
  • czosnek niedzwiedzi
  • olej

Ile tych przypraw? Najwięcej daje imbiru i cząbru oraz czosnku niedźwiedziego, trochę mniej pieprzu i papryki ostrej, kurkumy dodaje najmniej. Tak łącznie powinna być cała łyżka tak by dobrze filet kurczaka się zamarynował. Całość jeszcze skrapiam olejem, dokładnie mieszam i odstawiam do lodówki. Tak jak wspominałem na początku 2-3godziny wystarczą, ale cała noc też będzie ok. Dla naprawdę się spieszących można przyprawić, pokroić papryki i zacząć smażyć filety.

Do kurczaka po indyjsku wykorzystuje właśnie filety, które oczyszczam z błon, kroję wzdłuż tak by otrzymać dwie części i następnie w poprzek wtedy wychodzą fajne kawałki. Oczywiście kochani wszystko zależy od fileta jaki kupicie, także tak na 1cm x 4-5cm powinny te kawałki Wam wyjść. W tym przepisie wykorzystałem ok. 300gramowe filety, ale przepis podaje na 500gram fileta z kurczaka.

Filet kurczaka przyprawiony w charakterystyczny sposób – składniki:

  • filet kurczaka 500gram
  • 1 papryka czerwona
  • 1 papryka żółta
  • pęczek szczypioru
  • kilka pomidorków koktajlowych

Przygotowanie kurczaka po indyjsku

Kurczak po indyjsku
Kurczak po indyjsku na patelni

Nim rozpocznę smażenie, przygotowuje papryki. Wyjmuje gniazda nasienne i kroje w paski. Myślę, że doskonale to widać na zdjęciach. Szczypiorek z kolei siekam na drobno. Pomidorki koktajlowe na 4 części. Ważne by dodać je dosłownie na minutę przed końcem smażenia.

Ale po kolei. Rozgrzewam patelnie, ponieważ marynowałem filety kurczaka w oleju więc po prostu wrzucam je na patelnie. Temperatura musi być wysoka, tak by szybko obsmażyć mięso z każdej strony. Fajnie smakuje gdy lekko zbrązowieje. Wtedy dodaje posiekaną paprykę i przekładam ją na spód patelni by również się smażyła. Tak ok. 5minut. Co jakiś czas mieszam by się nie przypaliło. Gdy papryka lekko zmięknie wtedy dodaje posiekany szczypior i pomidorki. Mieszam, przykrywam, wyłączam i po minucie mój kurczak po indyjsku jest gotowy.

Prawda, że mega prosto. Jeśli ktoś lubi jednogarnkowe przepisy to wszystko można wymieszać z ugotowanym ryżem i jeszcze przez minute przesmażyć. Ten kurczak idealnie pasuje do bagietek albo po prostu sam.

Życzę smacznego.

KG

Przepis na ryż po arabsku w filmie jak przygotować faszerowane papryki. Tam możesz zobaczyć jak krok po kroku go przygotować. Gorąco zaprasza

Jeśli szukasz innego dania z kuchni światowej to zapraszam cię do zobaczenia przepis na kofty wołowe.

2 comments

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Owoce morza z ryżem
Owoce morza z ryżem
Jak przygotować ...
Golonka w kapuście
Golonka w kapuście
Golonka w kapuśc...
Podudzie kurczaka w sosie koperkowym
Podudzie kurczaka w sosie k...
Podudzie kurczak...
Żurek
Żurek
Żurek polski – n...

Polecam również przepisy kulinarne Video

Zupa gulaszowa
Owoce morza

Przepisy Video

2021
Przepisy na YT
Zapraszam również na mój kanał kulinarny na YouTube
KrychuGotuje